Cercetările de marketing arată că piața de PVC transparent, a produselor din plastic PVC în general, se află într-un trend crescător. Compania americană MarketWatch a publicat la sfârșitul anului trecut un studiu în acest sens, arătând firmelor din acest sector că piața este în creștere.
→ Dartech L&L furnizorul dvs de PVC transparent
Mai mult, într-un raport publicat în urmă cu numai câteva zile, în 6 ianuarie, se face referire clară la dinamica de pe piața de folie PVC transparentă. Astfel, „plastic films” cum numesc americanii folia de tip poliplan și/sau folia cristal, vor crește la nivel global cu un procent estimat cumulat de 3,9% până în 2024. În cifre, vom asista la o creștere de la 91.600 milioane de dolari anul trecut, la 121.800 milioane peste patru ani.
Raportul este destinat producătorilor și distribuitorilor de PVC din întreaga lume. Chiar dacă este folosită exprimarea de producător la nivel mondial, când vine vorba de piață de desfacere nu există decât două mari zone consumatoare de PVC transparent. Respectiv America de Nord și Europa, China, Japonia și Asia de Sud-Est. Pe piața europeană, cu mândrie constatăm că se află și Dartech L&L care furnizează astfel de produse.
Ce înseamnă cifrele seci? Dincolo de valoarea indicatorului în sine, care în fond este o rată de creștere a afacerii cu PVC, acestea ne spun fără echivoc că vor fi mai multe cereri de lucrări. În domeniul industrial și cel casnic. Or, ce alte aplicații se preconizează a fi mai solicitate decât cele care se referă la profilul nostru de activitate.
În cartea sa „A patra revoluție industrială”, profesorul Klaus Schwab, membru fondator al Forumului Economic Mondial, face o descriere a factorilor care caracterizează a patra revoluție industrială. Pe scurt, aceștia sunt legați toți între ei de plastic, de PVC transparent. Căci domeniul de activitate este indisolubil legat de tehnica informatică. Or, ce fabrică modernă ați văzut dvs fără să aibă o separare a spațiilor cu perdele din PVC transparent!?
Pe de altă parte, ce depozit de logistică se poate închipui fără burdufuri la rampele de încărcare-descărcare, acolo unde se face joncțiunea între autocamion și spațiul de depozitare propriu-zis!? Rămânând la transport și logistică, deocamdată, prelatele din PVC nu au concurență. Sunt mijlocul cel mai eficient de protecție.
Calitățile recente ale noilor tipuri de materiale din PVC transparent, respectiv proprietatea de a nu transmite ftalați către corpurile cu care intră în contact, practic au transformat comerțul mondial.
Astăzi, TIR-urile nu mai străbat orașele pentru a aproviziona complexe comerciale. Mărfurile alimentare sunt depozitate în mari centre logistice. Toate aceste centre (terminale) au camere frigorifice. Toate camerele frigorifice au perdele frigorifice sau uși din PVC termoizolant.
Vorbim, evident, de țări cu infrastructură rutieră, facilitate pe care o va avea și România într-un viitor relativ apropiat. Așadar, viitorul comerțului mondial cu alimente va avea o puternică componentă de plastic transparent.